-
Niezależny Związek Zawodowy Oświata Polska przystąpił do Alternatywy Związkowej
Niezależny Związek Zawodowy Oświata Polska przystąpił do Alternatywy Związkowej w celu wspólnych działań na rzecz pracowników oświaty. O decyzji zaważyła zbieżność założeń NZZOP z wizją Alternatywy Związkowej, która przewiduje m.in.: ,,[
-
Lex Czarnek – do odrzucenia! Głos NZZOP w Senacie RP.
Przedstawiamy w Senacie argumenty i konsekwencje nadmiernej penalizacji zawodu nauczyciela zapisanych w ustawie tzw. Lex Czarnek i apelujemy do Senatorów i Senatorek o odrzucenie projektu, podczas posiedzenia Komisji Samorządowej Terytorialnego wraz z przedstawicielami samorządów, strony społecznej i związków zawodowych .
-
Webinar: Ukraiński uczeń w polskiej szkole: prawo i praktyka
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy, bezpłatny webinar
Ukraiński uczeń w polskiej szkole: prawo i praktyka 7 marca 2022 roku o godz. 17.00,
który poprowadzi specjalistka w dziedzinie edukacji i pracy z uchodźcami różnych narodowości - Anna Stramowska.
-
W jaki sposób mają działać placówki niepubliczne?
W projekcie nie ma mowy o placówkach niepublicznych. To rodzi kolejne pytania. W jaki sposób mają działać placówki niepubliczne, jeśli zniesione zostanie orzecznictwo, a wprowadzona diagnoza funkcjonalna? Co zakłada projekt MEW w kwestii niepublicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych realizujących dotychczas np. WWR i część
-
Szkolnictwo niepubliczne zapomniane, czy celowo przeoczone?
Obawy środowiska oświatowego budzi sposób zapewnienia odpowiednich warunków pracy po wdrożeniu zmian przewidzianych w projekcie. Praktycy pytają: -W jaki sposób należy zorganizować zajęcia w klasie ogólnodostępnej, w której znajdą się uczniowie z różnymi niepełnosprawnościami, wymagający zróżnicowanego wsparcia? -W jaki sposób planowane jest zapewnienie
-
Warunki pracy pracowników oświaty
Naszym zdaniem wszelkie kolejne zmiany w systemie edukacji docelowo zmierzają do wygaszenia Karty Nauczyciela oraz likwidacji szkolnictwa specjalnego. Nietrudno wywnioskować, że te zmiany mają podłoże finansowe i służą wyłącznie poszukiwaniu oszczędności, a nie poprawie jakości kształcenia. Skąd te wątpliwości? -kolejna grupa pracowników
-
Co się za tym kryje? Może plany ministerialne?
Chociaż idea projektu wydaje się słuszną inicjatywą, to rozmawiając z praktykami, których te zmiany będą dotyczyć, napotkaliśmy na liczne pytania i wątpliwości. Zwracaliśmy się do MENiN z prośbą o odpowiedzi na te pytania, ale jak do tej pory ich nie
-
Quo vadis? Jaka po zmianach będzie sytuacja prawna nauczycieli?
Nadal nie wiemy, jaka po zmianach będzie sytuacja prawna nauczycieli - specjalistów, pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi. Mimo że proces wprowadzania zmian w edukacji włączającej jest bardzo zaawansowany, nadal nie wiemy, co z nauczycielami szkół specjalnych i pracownikami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych.
-
Czeski film, czyli nikt nic nie wie!
Cały proces wprowadzania zmian przypomina czeski film. Brak jasnych wytycznych, dotyczących pracy powoływanych placówek jak Specjalistyczne Centra Dziecka i Rodziny. Do tej pory nie ma określonych zasad, ról dla poszczególnych placówek. Które ministerstwo będzie ministerstwem właściwym dla asystentów uczniów niepełnosprawnych
-
Przekształcenie czy likwidacja placówek specjalnych?
JAKIE ROLE PRZYJDZIE PEŁNIĆ placówkom przedszkolnym i szkołom specjalnym? Co się z nimi stanie, jeśli zostaną wprowadzone zmiany, zakładane w projekcie „Edukacja dla wszystkich”? Możemy się tylko domyślać, analizując regulamin konkursu grantowego, ogłoszonego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Pilotażowe wdrożenie modelu
-
Nieokreślone zadania PPP!
Wciąż nie wiemy, jak po wprowadzeniu zmian będą funkcjonować Poradnie Psychologiczno - Pedagogiczne. Nie ma dla nich konkretnych zadań, a przynajmniej do tej pory ich nie przedstawiono. W jaki sposób do PPP mają zgłaszać się zainteresowani rodzice? Skąd te informacje
-
Kolejna rewolucja w systemie oświaty!
Wprowadzenie zmian przedstawionych w projekcie „Edukacja dla wszystkich” będzie mieć ogromny wpływ na system opieki i nauki. Zmieni się sytuacja zarówno w jednostkach specjalnych, jak też w szkołach ogólnodostępnych, a to będzie oddziaływać na wszystkich pracowników oświaty, uczniów, rodziców i
-
Upadła nadzieja na porozumienie związków
Kiedy MENiN ogłosiło propozycje zmian w pragmatyce zawodowej nauczycieli, podjęliśmy jako NZZOP inicjatywę w kierunku wypracowania wspólnej strategie działań wobec proponowanych zmian.
-
Quo Vadis OPZZ – czy ZNP ma MONOPOL na działalność związkową?
Quo Vadis OPZZ - czy ZNP ma MONOPOL na działalność związkową? Niezależny Związek Zawodowy Oświata Polska w 2020 roku złożył wniosek o przystąpienie do Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych. Kierowaliśmy się statutem OPZZ i wielokrotnie słyszanymi deklaracjami o woli zrzeszania i współpracy.
-
Odbiurokratyzowanie pracy nauczyciela
List MEiN do dyrektorów szkół, dotyczący odbiurokratyzowania szkół i placówek, wzbudził gorące, a zarazem sprzeczne emocje.
-
Stanowisko Zarządu Głównego NZZOP ws. zmian w nadzorze pedagogicznym proponowanych w projekcie ustawy o zmianie ustawy – Prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw
Stanowisko Zarządu Głównego NZZOP ws. zmian w nadzorze pedagogicznym proponowanych w projekcie ustawy o zmianie ustawy – Prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw Zarząd Główny Niezależnego Związku Zawodowego Oświata Polska, po zapoznaniu się z materiałem przedłożonym przez MEiN, wyraża swój zdecydowany
-
Panel dialogowy dla samorządów nt „Model Edukacji dla wszystkich”.
Ministerstwo Edukacji i Nauki prowadzi prace nad wdrożeniem Modelu edukacji dla wszystkich. Niezależny Związek Zawodowy Oświata Polska kontynuuje panele dialogowe, służące za podstawę do dialogu z ministerstwem oraz zapoznaniu środowiska oświatowego z czekającymi je wyzwaniami. 5 lipca o godz. 17:00 odbędzie się
-
Nauczyciele szukają jedności!
Z inicjatywy NZZOP miało miejsce 4. czerwca pierwsze spotkanie dialogowe przedstawicieli oświatowych związków zawodowych, dotyczące wspólnego stanowiska wobec propozycji MEiN w kwestiach statusu zawodowego nauczycieli. Zaproszenie na to pierwsze, wyjątkowe spotkanie przyjął Związek Nauczycielstwa Polskiego, który reprezentował Pan Krzysztof Baszczyński,
-
Podsumowanie panelu dla szkół ogólnodostępnych “Model edukacji włączającej”
Prezentujemy Podsumowanie panelu dialogowego dla szkół ogólnodostępnych "Model Edukacji dla Wszystkich", jaki NZZ Oświata Polska zorganizował w kwietniu i maju 2021: Podsumowanie paneli dialogowych, szkoły ogólnodostępne, NZZOP, Edukacja dla Wszystkich 2021-05 Wszystkim, którym udało się dołączyć do tych spotkań oraz tym, którzy
-
Powrót do szkoły stacjonarnej – uczyńmy go łatwiejszym
W mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja na temat powrotu do nauki stacjonarnej. Nie ma w tym nic dziwnego, bo ta decyzja ma zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Niestety, w tym szumie ginie głos społeczności szkolnej, a obawy mają nie tylko
-
Przeprowadzony panel dialogowy z pracownikami szkół ogólnodostępnych – 5. maja 2021
5. maja 2021 przeprowadziliśmy kolejny panel dialogowy z pracownikami szkół ogólnodostępnych. Spotkanie dotyczyło projektu MEiN "Model edukacji dla wszystkich". Jednym z jego elementów jest globalna edukacja włączająca. Zmiana ta dotyka wszystkich szkół ogólnodostępnych, dlatego zauważalne jest zainteresowanie oraz zaniepokojenie środowiska pracowników
-
Panel dialogowy dla szkół ogólnodostępnych nt „Model Edukacji dla wszystkich”.
Ministerstwo Edukacji i Nauki kontynuuje prace nad wdrożeniem Modelu edukacji dla wszystkich. Niezależny Związek Zawodowy Oświata Polska kontynuuje panele dialogowe, służące jako podstawę do dialogu z ministerstwem oraz zapoznaniu środowiska oświatowego z czekającymi je wyzwaniami. 28 kwietnia o godz. 18:00 odbędzie się
-
Podsumowanie panelu Model edukacji włączającej
Zgodnie z zapowiedzią, prezentujemy: Podsumowanie panelu Edukacja włączająca - Niezależny Związek Oświata Polska , jaki NZZ Oświata Polska zorganizował 23 i 24 lutego 2021. Wszystkim, którym udało się dołączyć do tych spotkań oraz tym, którzy wypełnili ankiety i pisali do nas e-maile
-
Wnioski i propozycje po panelu dialogowym NZZOP w/s projektu zmian w edukacji włączającej
Najnowsza publikacja MEiN i ORE „Edukacja dla wszystkich” to propozycja rozwiązań legislacyjno-organizacyjnych na rzecz wysokiej jakości kształcenia włączającego dla wszystkich osób uczących się. Za sprawą konsultacji zorganizowanych przez Niezależny Związek Zawodowy Oświata Polska z dokumentem zapoznali się pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, publicznych
-
Pytacie – odpowiadamy. Zgłoszenia elektroniczne.
Chcesz wysłać zgłoszenie elektronicznie, bo: po co iść na pocztę? po co stać w kolejce i ryzykować zarażenie? zaoszczędzisz czas i pieniądze na znaczek deklaracja online przyjdzie szybciej Jak to działa? To dwa łatwe kroki: Wysyłasz formularz online. Wysyłasz foto deklaracji
-
Życzenia z okazji Dnia Kobiet
Najdroższe Panie, z okazji Waszego święta, życzymy Wam wszystkiego równego! Oświata to najważniejsze zadanie w każdej społeczności. W przeważającej mierze wykonują je u nas kobiety, co jest uzasadnionym powodem do zadowolenia i dumy. Zasługujecie na godne płace, równe prawa, sprawiedliwe regulaminy oraz
-
Nie czekamy na zaproszenie MEiN i rozmawiamy o projekcie Edukacja dla wszystkich
Dwa dni, dwa spotkania, ponad 100 uczestników, dziesiątki stron wniosków do analizy - to bilans pierwszych działań, jakie podjęliśmy w imię naszej głównej wartości - dialogu. Panel dialogowy on-line na temat projektu zmian w zakresie edukacji włączającej, pierwotnie planowany na
-
Panel dialogowy NZZOP n/t projektu edukacji włączającej MEW
Szanowni Państwo, Zainteresowanie panelem przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Jesteśmy zobowiązani, że razem z nami chcecie rozpocząć dialog w tak ważnym temacie. Postanowiliśmy przeprowadzić dwa spotkania, aby każdy zgłaszający się miał sposobność wypowiedzi. Spotkania odbędą się dzień po dniu: pierwsze - tak jak było
-
Panel w sprawie projektu MEiN: MEW – Mapa działań na rzecz Edukacji Włączającej
NZZ Oświata Polska zaprasza do udziału w sesji dialogowej na temat projektu reform w obszarze edukacji włączającej pt. „Model Edukacji dla wszystkich”. Sesja odbędzie się online 23 lutego 2021 o godz. 16:00. Projekt zakłada m.in. przekształcenie poradni psychologiczno-pedagogicznych w centra dziecka
-
Stanowisko NZZOP w sprawie Komunikatu CEA 2020-02-10
Szanowny Pan dr Zdzisław Bujanowski Dyrektor Centrum Edukacji Artystycznej Wyrażamy głębokie zaniepokojenie z powodu decyzji wykluczenia nauczycieli szkół realizujących wyłącznie kształcenie artystyczne ze szczepień w kolejce z uczącymi w szkołach z pionem ogólnokształcącym. Centrum Edukacji Artystycznej opublikowało komunikat bardzo późno, bo w trzecim dniu
-
Stanowisko Związku w sprawie Forum dla Edukacji:
Stanowisko Związku w sprawie Forum dla Edukacji: "Przyszłość szkoły. Szkoła przyszłości": Stanowisko Zwiazku Oswiata Polska - Senat RP - Forum dla edukacji
-
Spotkanie założycieli w Dąbrowie Górniczej
Zespół założycieli spotkał się w Dąbrowie Górniczej w celu opracowania planów rozwoju i kwestii praktycznych: materiałów dla koordynatorów chętnych osób do organizacji spotkań regionalnych. Opracowanie materiałów ma za zadanie ułatwić prace koordynatorów w budowaniu struktury i przedstawiania istotnych założeń, zamierzeń
-
Razem z Artystami – stanowisko Związku Oświata Polska
Wypracowanie jednolitego stanowiska i przygotowanie pisma do Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej Wydział Szkolnictwa Artystycznego Stopnia Podstawowego i Średniego w sprawie projektu rozporządzenia MKDNiS w sprawie kwalifikacji. Stanowisko Związku: Związek Zawodowy Oświata Polska - konsultacje społeczne w sprawie projektu MKDNiS z
-
,,Centralne dysputy”
,,Centralne dysputy”: spotkanie on-line członków założycieli w sprawie wyboru centrali związkowej. Zespół założycieli spotkał się w celu ustalenia stanowiska dotyczącego wyboru centrali dla związku, aby spełnić wymogi formalne reprezentatywności. Przynależność do centrali jest konieczna, aby uzyskać reprezentatywność. Dyskusja w tym temacie trwała